تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 اسفند 1402 - 11:32
130 بازدید
کد خبر : 210970

۷ بهترین روش برای ایجاد گزارش سئوی کامل

۷ بهترین روش برای ایجاد گزارش سئوی کامل

  تعداد کمی از بازاریابان دیجیتال از فرصت گزارش دهی لذت می برند. ایجاد گزارش‌های سئو می‌تواند خسته‌کننده و زمان‌بر باشد، و زمانی که متوجه می‌شویم مشتریان (یا روسای ما) فقط آنها را برای بینش‌های برتر بررسی می‌کنند، خسته‌کننده است. اما نشان دادن کار و نتایج نتیجه می دهد. گزارش دهی مداوم باعث ایجاد اعتماد

 

تعداد کمی از بازاریابان دیجیتال از فرصت گزارش دهی لذت می برند. ایجاد گزارش‌های سئو می‌تواند خسته‌کننده و زمان‌بر باشد، و زمانی که متوجه می‌شویم مشتریان (یا روسای ما) فقط آنها را برای بینش‌های برتر بررسی می‌کنند، خسته‌کننده است. اما نشان دادن کار و نتایج نتیجه می دهد. گزارش دهی مداوم باعث ایجاد اعتماد و ایجاد شرایط برای موفقیت مداوم می شود. بازاریابان باید بدانند چگونه از داده ها برای حداکثر تأثیر استفاده کنند.

 

۱. KPIهای مناسب را انتخاب کنید

هیچ لیست یکسانی از KPIها برای سئو وجود ندارد. برای تعیین شاخص های کلیدی عملکرد مناسب برای کمپین خود، باید مشتری خود و کسب و کار یا محصول او را برای تعیین شاخص های کلیدی مهم درک کنید – سعی کنید این لیست از سوالات را برای شروع کار از آنها بپرسید.

سپس هدف کسب و کار را مشخص کنید. آیا مشتری می خواهد خرید یک محصول را افزایش دهد؟ رشد آگاهی از برند؟ هر کاری که کسب‌وکار قصد انجام آن را دارد، یک استراتژی سئو انتخاب کنید که آنها را به آن هدف نزدیک‌تر کند. سپس، KPIهایی را انتخاب کنید که با آن استراتژی مطابقت دارند.

 

مثال: یک دفتر پذیرش با بالاترین هدف، دو برابر کردن امتیاز خود را برای دانشجویان آنلاین آینده نگر تعیین می کند. برای کمک به این هدف، تیم SEO تصمیم می‌گیرد که هنگام تحقیق در مورد برنامه‌های آموزش الکترونیکی کالج، جستجوی جستجو را کشف کند. KPIهای مناسب برای این استراتژی شامل افزایش رتبه برای کلمات کلیدی SAT هدفمند، افزایش ترافیک ارگانیک به صفحات SAT و تبدیل ارگانیک در اهداف SAT است.

 

۲. بهم ریختگی را برش دهید

آیا گزارش شما شامل معیارهای جانبی و صفحاتی است که برای موفقیت مشتری شما ضروری نیستند؟ آنها را قطع کنید! وقتی می‌خواهید نمودارها و معیارهای زیادی را در یک گزارش جمع کنید، می‌تواند باعث اضافه بار اطلاعات شود. به جای دریافت اطلاعات زیاد، همانطور که قصد داشتید، بازبینان آنقدر غرق شده اند که گزارش مفید نیست.

 

مثال: یک شرکت نرم افزاری هدف افزایش درخواست های دمو دارد. به‌عنوان سئوکار، تصمیم گرفته‌اید با بهبود رتبه‌بندی و نرخ کلیک صفحاتی که محرک‌های تبدیل اثبات شده هستند، به آن‌ها کمک کنید تا به این هدف برسند. گزارش‌های شما باید KPIهای مرتبط با رتبه‌بندی، ترافیک و تبدیل‌ها را برجسته کند و معیارهای غیر مهم مانند میانگین زمان در صفحه را حذف کند.

 

۳. اجتناب از اصطلاحات و زبان ساده

مانند هر صنعت دیگری، سئو زبان حرفه ای خاص خود را دارد. کلمات و معیارهایی که برای شما و همکارانتان مشترک هستند، اغلب برای مشتریان شما غیرقابل کشف هستند. برای تعریف و شفاف سازی داده ها و معانی آنها در گزارش ها وقت بگذارید. هنگام نوشتن تجزیه و تحلیل، از قیاس ها و مثال ها استفاده کنید تا به طور قطعی معنی داده ها و کارهای بعدی را به دلیل آن انجام دهید.

مثال: لینک های ورودی یک مثال عالی هستند. آنها نه تنها نام دیگری دارند (“بک لینک”)، بلکه اغلب منبع سردرگمی برای غیر SEO هستند. می‌توانید توضیح دهید که لینک‌های ورودی لینک‌هایی هستند که از سایت‌های دیگر به شما می‌آیند و مانند رأی محبوبیت عمل می‌کنند. هر چه بیشتر از سایت های مرتبط و با کیفیت داشته باشید، گوگل بیشتر به شما اعتماد خواهد کرد!

 

۴. تجسم داده های مفید را انتخاب کنید

حتی بهترین داده ها را می توان با تجسم بد خراب کرد. نمودارها و نمودارهایی را انتخاب کنید که معیارها را به طور واضح، دقیق و به گونه‌ای که تأثیری بر جای می‌گذارد، ارتباط برقرار کنند. برخی از محبوب ترین گزینه ها برای انتخاب عبارتند از نمودار میله ای (مناسب برای مقایسه دسته بندی داده ها)، نمودار دایره ای (مناسب برای نشان دادن بخش هایی از یک کل) و نمودارهای خطی (مناسب برای نشان دادن تغییرات در طول زمان).

 

مثال: فرض کنید انتخاب کرده‌اید که از نمودار دایره‌ای برای نشان دادن درصد ترافیک از منابع مختلف ارجاع استفاده کنید، اما شما ۲۰ منبع ارجاع دارید که هر کدام تقریباً به میزان مساوی ترافیک ارسال می‌کنند. این نمودار دایره ای نه تنها درهم و برهم خواهد بود (۲۰ برش برای یک کیک بسیار زیاد است!)، بلکه بیرون آوردن هر گونه غذای مهمی نیز دشوار خواهد بود.

 

این مطلبو از دست نده: خرید رپورتاژ اگهی معتبر و دائمی

 

۵. بینش بدهید

اعداد تا زمانی که با بینش‌ها جفت شوند، معیارهای بیهودگی هستند. به عبارت دیگر، به ارائه اعداد خام به مشتریان خود بسنده نکنید. بینش‌هایی را از داده‌ها جمع‌آوری کنید و آن‌ها را به روش‌های معنی‌داری با مشتریان خود در میان بگذارید. خود را به جای مشتری بگذارید و سعی کنید پاسخ دهید: “چگونه باید روی این اطلاعات عمل کنم؟”

 

مثال: به جای کاهش معیارهایی مانند نرخ پرش و اجازه دادن به مشتری خود را برای نتیجه گیری، سعی کنید چیزی شبیه این بگویید: «نرخ پرش صفحه اصلی شما برای بازدیدکنندگان تلفن همراه بالاتر از میانگین است. این ممکن است به این دلیل باشد که زمان بارگذاری شما در تلفن همراه کندتر از استاندارد صنعتی است. ما برای کمک به بهبود نرخ پرش موبایل، بهبود سرعت صفحه موبایل را توصیه می کنیم.

 

۶. بخش به معنی

گروه بندی داده های شما به مشتریان شما تصویر واضح تری از آنچه در وب سایت آنها می گذرد می دهد. می‌توانید داده‌های عملکرد را بر اساس نوع محتوا (مثلاً: صفحات وبلاگ در مقابل صفحات فرود)، بر اساس مخاطب (مثلاً: ایالات متحده در برابر کانادا)، یا بر اساس هدف (مثلاً: صفحات اطلاعاتی در مقابل صفحات فروش) تقسیم‌بندی کنید. این کار از مقایسه سیب با پرتقال جلوگیری می کند.

 

مثال: شما اهداف بالای قیف برای پست های وبلاگ خود و اهداف پایین قیف برای صفحات فرود خود دارید. همه آنها را با هم جمع نکنید. در مورد معیارهایی مانند رتبه بندی و ترافیک برای پست های وبلاگ خود و معیارهای تبدیل برای صفحات فرود خود گزارش دهید.

 

۷. موفقیت سئو را به موفقیت کسب و کار متصل کنید

سئو وسیله ای برای رسیدن به هدف است. مشتریان شما باید ببینند که چگونه موفقیت شما به چیزهایی که آنها به آنها اهمیت می دهند (درآمد) کمک می کند یا اینکه شما در معرض خطر نرخ بالای ریزش هستید. قبل از ارسال گزارش، از خود بپرسید که آیا مشتری شما می تواند ارتباط بین معیارهای سئو و موفقیت کسب و کار خود را درک کند یا خیر.

مثال: به جای گفتن “ما رتبه بندی شما را در صفحه ۱ برای این کلمه کلیدی به دست آوردیم”، سعی کنید “این رتبه بندی جدید کلیدواژه ۲۰۰ بازدیدکننده جدید در ماه به ارمغان می آورد، که منجر به افزایش ۲۵ درصدی در خریدها شده است.”

 

اکنون این یک گزارش SEO است که ارزش گزارش را دارد

هنگامی که این مراحل را دنبال می کنید، زمان صرف شده برای تجزیه و تحلیل داده ها و ایجاد گزارش بهتر است. روی شامل معیارهای مفید، بیان بینش ها و اتصال کمپین های سئو به نتایج واقعی تمرکز کنید تا به مشتریان خود کمک کنید تا کسب و کار خود را توسعه دهند. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.